Mkarting
Kart ervaringen 202012/24/2020 Onze ervaringen in 2020: 1) KNAF en NAB-NFK licenties behaald 2) Open Nederlands kampioen 15 pk series
0 Reacties
December 24th, 202012/24/2020 Mkarting heeft 2 nieuwe sponsoren! Hoe gaaf is dat! En ook nog niet eens de minste of geringste: Airbrushlijnden.com en Sportfotografie Frank De Haas! Op de scroll foto rechts zie je Harrold van airbrushlijnden.com die Milan zijn gepersonaliseerde helm overhandigd! De karthelm is gepersonaliseerd door Harrold Gunnink himself op ontwerp van Milan zelf! De foto's worden vanaf het voorjaar 2021 volledig verzorgd door de grote Frank de Haas! Nieuwe sponsoren, wees welkom! Wil je de Nederlands Kampioen sponsoren, lees dan hier verder!
De testen met de World Formula motor vallen wisselend uit. Tijdens de eerste testen vloog de ketting er steeds af, dus dat was naar. Na twee extra ketting beschermers te hebben aangebracht hebben we twee keer leuk kunnen testen. Toch houden we een lichte voorkeur voor de Honda gx 390 als motor voor de 15 pk klasse vanwege de geweldige ondertoeren en het feit dat die wat minder gevoelig is voor afstellingen dan de World Formula. Maar goed dit is natuurlijk een luxe probleem.....want....inmiddels zijn ook het indoor certificaat en het Nederlands Kampioenschap Karten in de 15 pk series binnen ! Met een indoor tijd in Zoetermeer onder de 40 seconden en met zes gewonnen ONK wedstrijden kan ons geluk niet meer op, dus........ hieperdepiep hoeraa........we zijn super blij en maken nu de overstap naar de DD2/schakel, samen met de KZ/schakel de koningsklasse in de kart sport! De eerste trainingen zien er veel belovend uit (2e keer op Berghem bijvoorbeeld met al 47 blank rondjes en 3e keer op De Landsardbijvoorbeeld met al 48 blank rondjes) al is het nog wel wennen aan de enorme snelheid en het schakelen. 30 September, 20209/30/2020 Verslag Q3-2020
De problemen aan de koppeling van de Honda gx 390 motor zijn voor ons de aanleiding om de reserve motor, een World Formula van Briggs and Stratton van stal te halen. Deze motor valt ook onder de 15 p series van het NAB-NFK. Hier gaan we, op weg naar de 3e wedstrijddag, mee testen in de hoop daar het kampioenschap mee te kunnen afronden. De motor is door Montfoort Motorsports, van origine de specialist in deze motoren (Ronald bedankt) afgesteld, dus we gaan vol vertrouwen de (derde) test aan, na twee mislukte testen eerder door gebrek aan de juiste kennis van deze motor. Ondertussen proberen we natuurlijk ook de Honda motor te repareren en als reservemotor naar de laatste wedstrijddag mee te nemen. Dat wordt een strijd tegen de klok want we zitten krap in de daarvoor beschikbare tijd! Op 27 september hebben we koude maar gelukkig ook droge weersomstandigheden gehad tijdens de tweede racedag van het ONK 15 pk series. We hadden die dag 3 wedstrijden met meerdere klassen tegelijk en dan heb je niet zo goed in de gaten of je het podium haalt. Zeker niet als de koppeling en de remmen gaandeweg meer en meer problemen geven en de coureur zelf ook niet in optima forma is. We concentreerden ons dus volledig op het behalen van de finish en daarom waren we aan het eind van de dag bijzonder verrast en blij met opnieuw de eerste plaats! Later bleek ook dat we 2 volle seconden van onze eerdere best tijd hadden gesnoept. Dit keer speciale dank aan de monteur. Op 13 september hebben we de eerste race in de 15 pk series van het ONK gewonnen! Wat al begon als een mooie zonnige dag eindigde met een beker en een bos bloemen. Dank aan de NAB-NFK en de sponsoren! Op 19 augustus is de KNAF wedstrijdlicentie en de NAB licentie behaald!!!! Helemaal top toch????!!!! Daarnaast hebben we de licentieaanvraag bij de NAB/NFK ook ingezet. Dus vóór het einde van de zomervakantie is er niet 1 wedstrijdlicentie maar zijn er 2 wedstrijdlicenties binnen! Helemaal top!!! We kunnen nu onze voorbereidingen voor het ONK 15 pk series afronden. Daarvoor gaan we het chassis helemaal perfect uitlijnen en de motor nakijken! Ook blijven we onze oefeningen doen en de ONK banen verkennen! De eerste kennismaking op Pottendijk leverde al in de bloedhitte de evenaring van de pole position tijd uit ONK 2019 op en de eerste kennismaking op Emsbüren een fraaie 49,17 met een huurkart Honda 270 cc. Daarna nog kennis gemaakt met de baan op Vledderveen! Op zich was de tijd van 44,32 niet slecht, want het waaide hinderlijk hard, maar de voorzieningen rondom de baan waren bijzonder slecht! Dus hebben we maar navraag gedaan bij de NAB. Als zij ook de voorbereidingen kunnen omzetten in sterke verbetering van de faciliteiten, dan kan het ONK wat ons betreft doorgaan en belooft het een heel mooi najaar 2020 te worden! Op zaterdag 1 augustus hebben we via Montfoort Motorsports mogen rijden in een heuse Kosmic Mercury kart met een Rotax max evo DD2. Dat is de één na hoogste kart klasse. Alles was nieuw en het vermogen was drie keer zo groot! De test verliep meer dan naar wens met een tijdverschil van maar liefs 6 seconden. De prachtige dag verliep helemaal top toen Steven en zelfs PietJan Roggeveen mee gingen rijden. De kroon op de dag was het bericht van de teambaas van Montfoort Motorsports dat we ons mogen aansluiten bij het raceteam. Het lijkt ons volstrekt duidelijk dat onze dag niet meer stuk kon! Buiten het ONK 15 p series gaan we ons voorbereiden op het doorstoten naar de schakelklasse CHRONO in 2021! Met dank aan TPX en Jan Heppener die onze huidige kart altijd zo perfect hebben helpen onderhouden! Dank aan de trainers Frank (indoor lessen) en Joska (outdoor lessen)! En tenslotte dank aan de huidige sponsor. Jullie zullen begrijpen dat we met zo'n grote stap voorwaarts, aanvullende sponsors hard nodig hebben. Jullie sponsoren dan wel een kart talent die in 1 (corona) jaar meer heeft bereikt dan andere karters in 8 (normale) jaren! Op woensdag 1 juli tijdens mijn derde outdoor training in Lelystad gingen alle oefeningen perfect en dook de best tijd van 37,55 seconden naar 36,5 seconden. Het baanrecord staat op 35,12 seconde. Gelukkig is de vooruitgang opgemerkt door de trainster en die melde mij na slechts drie lessen al aan voor het mogen afrijden voor de wedstrijdlicentie van de KNAF! 30 juni 20206/30/2020 Verslag Q2-2020
Ook dit kwartaal hebben we veel vooruitgang geboekt. Tijdens een snikhete 24 juni (33 graden Celcius) verbeterde ik mijn best tijd! Op zondag 21 juni reed ik in Zoetermeer op een nieuwe indoor layout voor het eerst onder de 40 seconden. Op 17 juni tijdens mijn eerste outdoorles bleken de aanpassingen aan de buitenkart goed uit te werken met een verbetering van mijn best tijd in Lelystad. Op 23 mei heb ik op de baan van Lelystad getraind en kennis gemaakt met Joney, een hele leuke en getalenteerde coureur, super! We hebben heerlijk getraind en ik heb maar liefs 3,15 seconden van mijn beste tijd tot nu toe in Lelystad mogen afsnoepen. Op zaterdag 16 mei hebben we getraind op Landsard te Eindhoven! Een langere baan met heel veel snelle en ervaren coureurs! Ik voelde me echt voor de leeuwen geworpen en wist me aan het begin van de eerste 'stint' niet echt raad! Maar goed, ik was blij dat ik kon racen want ondanks een grote carburateur schoonmaak eerder deze week lekte die bij de gashendel na de eerste proefstart. Gelukkig was Jan, de vader van Steven bereid ons te helpen, dus ja, ik moest toch laten zien dat ik daar dankbaar voor was door te laten zien wat ik intussen allemaal heb geleerd. De laatste keer dat Jan mij had zien rijden was op een kletsnatte oktober dag in Strijen; de dag dat ik met 80 km per uur door mijn remkabel trapte en het hek in vloog! Jan en mijn vader stonden gespannen aan de kant en keken naar verloop van de stint steeds vrolijker en trotser. Ik hield mij staande tussen al het geweld om mij heen en ze zagen dat ik met 10-20 pk minder en dus 20-30 km per uur langzamer, toch mijn 'mannetje stond' en na elke inhaalbeurt achter de inhaler dook om hem in zijn slipstream bij te houden. Sterker nog, in de tweede en derde stint haalde ik in totaal vier coureurs in, hoe leuk is dat! Helaas verliep de vierde stint minder door een lekke linker achterband na een opstootje met een andere coureur waardoor een ontluchting schroefje aan de velg was afgebroken. Trouwens Steven reed ook voor het eerst op Landsard; weliswaar met zo'n snelle Rotax Max Senior Evo, maar dan nog. Hij verbeterde zich in de loop van de dag met zes seconden en ik met vijf! We mogen beide trots zijn, ook op elkaar! Ons doel is de kart nog soepeler te laten lopen en sneller uit de bochten te laten komen. Ben benieuwd of we daar in gaan slagen. Uitdagingen en doelen genoeg! March 31th, 20203/31/2020 Verslag Q1-2020:
We zijn volop in bedrijf! Zo zijn we bezig met onze conditie en scherpte op pijl te krijgen en te houden. We hebben wekelijks indoor kart les. De behendigheid en het verdedigen van de positie zit er goed in. We willen nog oefenen met aanvallend rijden. In maart hopen we binnen te kunnen afrijden! Ondertussen wordt de eigen kart helemaal tip en top gemaakt voor het buitenseizoen. Dat betekent mechanisch goed en betrouwbaar maken en esthetisch voorzien van nieuwe sticker set.... helemaal in M-karting stijl! Inmiddels zijn de eerste drie buitentrainingen heel goed bevallen! Bij elke training wordt er weer 0.8-1.7 seconde van de beste rondetijd afgesnoept! Ook hebben we een zeer leerzame eerste clubwedstrijd achter de rug: veel ge(de)monteerd, 5e plaats in de kwalificatie behaald en geleerd op natte baan te rijden. We leren de kart steeds beter kennen.om te bewerken. Kalender 20201. Trainen Archieven
December 2020
Categorieën |
Copyright ABS-support.eu © 2022