Mkarting
30 September, 20209/30/2020 Verslag Q3-2020
De problemen aan de koppeling van de Honda gx 390 motor zijn voor ons de aanleiding om de reserve motor, een World Formula van Briggs and Stratton van stal te halen. Deze motor valt ook onder de 15 p series van het NAB-NFK. Hier gaan we, op weg naar de 3e wedstrijddag, mee testen in de hoop daar het kampioenschap mee te kunnen afronden. De motor is door Montfoort Motorsports, van origine de specialist in deze motoren (Ronald bedankt) afgesteld, dus we gaan vol vertrouwen de (derde) test aan, na twee mislukte testen eerder door gebrek aan de juiste kennis van deze motor. Ondertussen proberen we natuurlijk ook de Honda motor te repareren en als reservemotor naar de laatste wedstrijddag mee te nemen. Dat wordt een strijd tegen de klok want we zitten krap in de daarvoor beschikbare tijd! Op 27 september hebben we koude maar gelukkig ook droge weersomstandigheden gehad tijdens de tweede racedag van het ONK 15 pk series. We hadden die dag 3 wedstrijden met meerdere klassen tegelijk en dan heb je niet zo goed in de gaten of je het podium haalt. Zeker niet als de koppeling en de remmen gaandeweg meer en meer problemen geven en de coureur zelf ook niet in optima forma is. We concentreerden ons dus volledig op het behalen van de finish en daarom waren we aan het eind van de dag bijzonder verrast en blij met opnieuw de eerste plaats! Later bleek ook dat we 2 volle seconden van onze eerdere best tijd hadden gesnoept. Dit keer speciale dank aan de monteur. Op 13 september hebben we de eerste race in de 15 pk series van het ONK gewonnen! Wat al begon als een mooie zonnige dag eindigde met een beker en een bos bloemen. Dank aan de NAB-NFK en de sponsoren! Op 19 augustus is de KNAF wedstrijdlicentie en de NAB licentie behaald!!!! Helemaal top toch????!!!! Daarnaast hebben we de licentieaanvraag bij de NAB/NFK ook ingezet. Dus vóór het einde van de zomervakantie is er niet 1 wedstrijdlicentie maar zijn er 2 wedstrijdlicenties binnen! Helemaal top!!! We kunnen nu onze voorbereidingen voor het ONK 15 pk series afronden. Daarvoor gaan we het chassis helemaal perfect uitlijnen en de motor nakijken! Ook blijven we onze oefeningen doen en de ONK banen verkennen! De eerste kennismaking op Pottendijk leverde al in de bloedhitte de evenaring van de pole position tijd uit ONK 2019 op en de eerste kennismaking op Emsbüren een fraaie 49,17 met een huurkart Honda 270 cc. Daarna nog kennis gemaakt met de baan op Vledderveen! Op zich was de tijd van 44,32 niet slecht, want het waaide hinderlijk hard, maar de voorzieningen rondom de baan waren bijzonder slecht! Dus hebben we maar navraag gedaan bij de NAB. Als zij ook de voorbereidingen kunnen omzetten in sterke verbetering van de faciliteiten, dan kan het ONK wat ons betreft doorgaan en belooft het een heel mooi najaar 2020 te worden! Op zaterdag 1 augustus hebben we via Montfoort Motorsports mogen rijden in een heuse Kosmic Mercury kart met een Rotax max evo DD2. Dat is de één na hoogste kart klasse. Alles was nieuw en het vermogen was drie keer zo groot! De test verliep meer dan naar wens met een tijdverschil van maar liefs 6 seconden. De prachtige dag verliep helemaal top toen Steven en zelfs PietJan Roggeveen mee gingen rijden. De kroon op de dag was het bericht van de teambaas van Montfoort Motorsports dat we ons mogen aansluiten bij het raceteam. Het lijkt ons volstrekt duidelijk dat onze dag niet meer stuk kon! Buiten het ONK 15 p series gaan we ons voorbereiden op het doorstoten naar de schakelklasse CHRONO in 2021! Met dank aan TPX en Jan Heppener die onze huidige kart altijd zo perfect hebben helpen onderhouden! Dank aan de trainers Frank (indoor lessen) en Joska (outdoor lessen)! En tenslotte dank aan de huidige sponsor. Jullie zullen begrijpen dat we met zo'n grote stap voorwaarts, aanvullende sponsors hard nodig hebben. Jullie sponsoren dan wel een kart talent die in 1 (corona) jaar meer heeft bereikt dan andere karters in 8 (normale) jaren! Op woensdag 1 juli tijdens mijn derde outdoor training in Lelystad gingen alle oefeningen perfect en dook de best tijd van 37,55 seconden naar 36,5 seconden. Het baanrecord staat op 35,12 seconde. Gelukkig is de vooruitgang opgemerkt door de trainster en die melde mij na slechts drie lessen al aan voor het mogen afrijden voor de wedstrijdlicentie van de KNAF!
0 Reacties
Laat een antwoord achter.Kalender 20201. Trainen Archieven
December 2020
Categorieën |
Copyright ABS-support.eu © 2022